Op 10 maart in Amsterdam loopt Geloven in Moerwijk als groene kerk samen met Micha Nederland mee in de Klimaatmars. Met vele andere christenen en kerken en ieder ander die meeloopt willen we de regering vragen om rechtvaardige maatregelen te nemen tegen klimaatverandering  en de gevolgen hiervan.

Waarom lopen we mee?
Gerechtigheid gaat niet alleen om mensen maar ook om Gods schepping. Wij geloven dat de schepping hals-reikend uitkijkt naar de terugkomst van Christus. Wij, mensen, mogen zorg dragen voor zijn schepping. ‘Totdat straks, wanneer hij terugkomt, Jezus alles in zijn Schepping in ere herstelt’. Dit biedt hoop als je nadenkt over een thema als klimaatverandering. Je uitgangspunt mag dan zijn dat Jezus uiteindelijk alles heel maakt, en wij nu onderdeel mogen zijn van dat plan. Daarom lopen we in de Klimaatmars mee!

Waarom zou jij in de Klimaatmars meelopen?
Door mee te lopen willen we kenbaar maken dat we als christenen het zorgen voor Gods Schepping belangrijk vinden. God heeft ons haar schepping toevertrouwd. En door de gevolgen van klimaatverandering wordt deze, op sommige plekken zelfs onomkeerbaar, aangetast. Door mee te lopen steun je de vraag/eis aan de regering voor een rechtvaardig klimaatbeleid en kan je laten zien dat juist jij als gelovige of christen dit belangrijk vindt!

Annemarthe Westerbeek, coördinator Micha Nederland: ‘Ik loop mee omdat het een kans is om te laten zien en horen dat ik als christen het zorgen voor de schepping belangrijk vind. Niet alleen door dit in de praktijk te doen maar juist ook door mijn stem te laten horen. Door mee te lopen kan ik met mijn stem de vraag/eis aan de regering versterken en kan ik ook in mijn omgeving vertellen waarom ik dit belangrijk vind’.

“Als christenen vinden we het belangrijk om voor de onderdrukte medemens op te komen, maar het is net zo belangrijk om juist als christenen voor de onderdrukte schepping van God op te komen! God heeft ons rentmeesters van deze aarde gemaakt en die taak moeten we serieus nemen! Daarom heb ik aan de Klimaatzaak meegedaan en daarom loop ik nu ook mee in de Klimaatmars” – Neo de Bono, actief bij Geloven in Moerwijk.

Programma Klimaatmars
We verzamelen om 12.15 voor de Dominicuskerk, Spuistraat 12 te Amsterdam om gezamenlijk te beginnen met gebed. Je bent ook van hart uitgenodigd om 17:00 uur in de Noorderkerk de dag af te sluiten met een gezamenlijke dienst voor de schepping en natuur.

12.30                     Start met een gezamenlijke opening en gebed.
13.00                     Start klimaatmars
16.00                     Einde Klimaatmars.
17:00                     Gebedsdienst voor Schepping en Natuur in de Noorderkerk. Gebedsdienst voor schepping en
natuur in de Noorderkerk, Noordermarkt 48, Amsterdam

Over Geloven in Moerwijk
Geloven in Moerwijk is een jonge huis-tuin-en-keuken-kerk in een wijk waar van alles gebeurt; Moerwijk!
Wij willen kerk-zijn op een creatieve en praktische manier die past bij onze buurt en buren.

Met elkaar willen we een positieve, duurzame bijdrage leveren aan de plek waar we wonen.
Dit doen we onder andere door onze BuurttuinenSamen vieringen, LED-avondenPizza-avonden, door ons vrijwilligerswerk bij de Voedselbankde Kinderwinkelhet TienerrestaurantBij Betje of Team Heeswijk, door onze sociale ondernemingen Soco Soco & de Moerwijk Coöperatie io en door op zo’n manier ons leven en geloof te delen, dat mensen uit verschillende culturen zich bij ons thuis voelen.

%d bloggers liken dit: